
Υποβολές από 22/6/2022 έως 31/12/2022
Σκοπός του Προγράμματος II: «Ανάπτυξη Ψηφιακών Προϊόντων και Υπηρεσιών» είναι η ενίσχυση της ψηφιακής παραγωγικής ικανότητας στη χώρα με νέα προϊόντα και υπηρεσίες, και η ενίσχυση της εξωστρέφειας των Ελληνικών Επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή και διάθεση ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών.
Το Πρόγραμμα ΙΙ: «Ανάπτυξη Ψηφιακών Προϊόντων και Υπηρεσιών» ενισχύει επενδυτικά σχέδια για την ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών που εμπίπτουν στον κλάδο πληροφορικής και επικοινωνιών, αποσκοπώντας:
- στην ενίσχυση της υγιούς επιχειρηματικότητας με την κατάλληλη αξιοποίηση των ΤΠΕ,
- στην ενδυνάμωση του κλάδου πληροφορικής (σε όρους ανταγωνιστικότητας και εξωστρέφειας).
- στη δημιουργία νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας με ισχυρή εμπορική προοπτική και βιωσιμότητα.
Προϋπολογισμός Έργων: Από 200.000€ έως 2.000.000€
Διάρκεια Έργων : 24 μήνες από την εγκριτική απόφαση
Για τον σκοπό αυτό, το Πρόγραμμα ΙΙ: «Ανάπτυξη Ψηφιακών Προϊόντων και Υπηρεσιών» θα παρέχει ενισχύσεις, υπό τη μορφή επιχορηγήσεων, για την υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων που καλύπτουν όλο τον κύκλο ανάπτυξης νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών και εμπεριέχουν:
- Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες(ενδεικτικά: έρευνα αγοράς, μελέτη σκοπιμότητας, ενέργειες απόκτησης νέων γνώσεων και δεξιοτήτων για την ανάπτυξη των νέων προϊόντων),
- Δραστηριότητες Ανάπτυξηςτων νέων ψηφιακών προϊόντων/ υπηρεσιών,
- Συμπληρωματικές δραστηριότητεςΕμπορικής αξιοποίησης των νέων προϊόντων και υπηρεσιών
Δικαιούχοι του Προγράμματος
Είναι υφιστάμενες ιδιωτικές Επιχειρήσεις που ασκούν οικονομική δραστηριότητα και μεταξύ των άλλων :
- Έχουν την έδρα τους ή υποκατάστημα στην Ελληνική Επικράτεια με ελληνικό ΑΦΜ.
- Είναι ενεργές κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης Χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα.
- Έχουν ιδρυθεί/ συσταθεί πριν την ημερομηνία υποβολής της Αίτησης Χρηματοδότησης στο Πρόγραμμα.
- Συνιστούν νομική οντότητα (Ανώνυμη Εταιρία, Εταιρία Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμη Εταιρία ή Ετερόρρυθμη Εταιρία, Ι.Κ.Ε, Ατομική Επιχείρηση, Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση, Συνεταιρισμός) ή Ατομική Επιχείρηση και τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία.
- Ασκούν οικονομική δραστηριότητα σε όλους τους κλάδους τη οικονομίας, προσφέροντας προϊόντα και υπηρεσίες σε δεδομένη αγορά και εμπίπτουν στους κανόνες του εμπορικού δικαίου.
- Είναι πολύ μικρές, μικρές ή μεσαίες επιχειρήσεις
- Υποβάλουν πρόταση για την ανάπτυξη νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών τα οποία θα αξιοποιήσουν εμπορικά, στο πλαίσιο της οποίας δεσμεύονται:
- ότι κανένα τμήμα του επενδυτικού έργου δεν έχει ξεκινήσει να υλοποιείται πριν την υποβολή της Αίτησης Χρηματοδότησης ,
- ότι θα ενεργοποιήσουν – εφόσον δεν υφίσταται ήδη κατά τη φάση υποβολής πρότασης – επιλέξιμο ΚΑΔ επένδυσης, σύμφωνα με την ανάλυση του Παραρτήματος Ι, πριν την ημερομηνία έναρξης υλοποίησης του επενδυτικού σχεδίου.
Κάθε επιχείρηση (διακριτό ΑΦΜ) μπορεί να υποβάλλει μόνο μία (1) πρόταση χρηματοδότησης στο πλαίσιο του παρόντος Προγράμματος.
Επιλέξιμες Ενέργειες και δαπάνες
Το Πρόγραμμα ενισχύει επενδυτικά σχέδια που στοχεύουν στον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την εμπορική αξιοποίηση νέων, καινοτόμων, ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών που βασίζονται σε σύγχρονες τεχνολογίες με στόχο, μεταξύ άλλων, τη λειτουργία νεοφυπολογιστικών υποδομών και υπηρεσιών για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, την υποστήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων για την αξιοποίηση υποδομών και υπηρεσιών Cloud, την ανάπτυξη διαδικτυακών υπηρεσιών λογισμικού.
Τα ψηφιακά προϊόντα και υπηρεσίες που θα συμπεριληφθούν στα επενδυτικά σχέδια, θα πρέπει να έχουν τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
- Μπορεί να απευθύνονται τόσο σε μεμονωμένους καταναλωτές (B2C), όσο και σε άλλες επιχειρήσεις (B2B/B2B2C). Δεν αποκλείονται περιπτώσεις κάθετων/ εξειδικευμένων αγορών. Σε κάθε περίπτωση, απευθύνονται σε σαφώς ορισμένη δυνητική πελατειακή βάση και καλύπτουν διαπιστωμένες και πραγματικές ανάγκες της αγοράς – στόχου.
- Τεκμηριώνουν την ιδιότητα του «προϊόντος», διακρίνονται δηλαδή μεταξύ άλλων από προκαθορισμένη λειτουργικότητα ενσωματωμένη στη βασική λύση πριν την όποια προσαρμογή ανά πελάτη, υψηλό βαθμό τυποποίησης, επαναληψιμότητα στον τρόπο διάθεσης/ εφαρμογής τους ανά πελάτη, διακριτή και αναγνωρίσιμη ονομασία (branding), οδικό χάρτη εξέλιξης (product roadmap), τυποποιημένη μεθοδολογία καθορισμού της σύνθεσης (configuration) και της τιμολόγησης αυτής (pricing), επαρκή τεκμηρίωση, καθώς και δυνατότητα ένταξης σε μία συγκεκριμένη αγορά (κατηγορία προϊόντων).
- Δημιουργείται προστιθέμενη (τεχνολογική) αξία στο πλαίσιο του επενδυτικού σχεδίου. Για παράδειγμα, δε θεωρείται επιλέξιμη η επένδυση που προβλέπει τη διάθεση υφιστάμενων τεχνολογικών λύσεων απλώς υπό άλλη μορφή ή εμπορική ονομασία (repackaging, white labeling κλπ.). Αντίθετα, θεωρείται επιλέξιμη η επένδυση που δημιουργεί:
- ένα νέο προϊόν που δεν υπήρχε ή υπήρχε μόνο ως βασική ιδέα/ πρωτότυπο (proof of concept/prototype),
- μία ριζικά ανανεωμένη έκδοση υφιστάμενου προϊόντος βασισμένη σε καινοτόμες τεχνολογίες. Η αναφορά σε «ανανεωμένη έκδοση» δεν καλύπτει τη δημιουργία νέων εκδόσεων (releases/ versions) στο πλαίσιο της συνήθους εξέλιξης ενός προϊόντος, αλλά αφορά επενδύσεις ριζικού ανασχεδιασμού (π.χ: μεταφορά legacy προϊόντος σε νέα αρχιτεκτονική ή άλλο stack, cloud native, multitenant, API enabled).
- ένα εντελώς νέο module προϊόντος με ξεχωριστή λειτουργικότητα, το οποίο μπορεί να ενσωματωθεί σε υφιστάμενη οικογένεια προϊόντων (ενδεικτικά: νέο ERP/ CRM module που προστίθεται σε υφιστάμενη σουίτα).
- Είναι τεχνολογικά άρτια και αξιοποιούν σύγχρονες τεχνολογίες. Ακολουθούν καλές πρακτικές στον τομέα τους όσον αφορά την αρχιτεκτονική, τον τρόπο ανάπτυξης και διάθεσης, που επιτρέπουν την κλιμάκωση σε μεγάλο αριθμό πελατών (στις περιπτώσεις που έχει εφαρμογή) και διευκολύνουν την εξέλιξή τους.
- Διαθέτουν στο τέλος της επένδυσης επαρκή λειτουργικότητα (σε σχέση με το σκοπό για τον οποίο προορίζονται) που επιτρέπουν την εμπορική τους διάθεση στην αγορά (minimum marketable products).
- Χρησιμοποιούνται στο τέλος της επένδυσης από πραγματικούς πελάτες/χρήστες, έστω και πιλοτικούς.
Ενισχυόμενες Δραστηριότητες
- Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες, που προηγούνται της κυρίως ανάπτυξης του προϊόντος.
- Ανάπτυξη του προϊόντος, που αποτελεί και τον κύριο κορμό της επένδυσης.
- Εμπορική αξιοποίηση
Επιλέξιμες Δαπάνες
Δαπάνες προσωπικού (≥40% π/υ).
Υπηρεσίες Τρίτων (≤50% π/υ)’
Πρόσθετα γενικά έξοδα (≤15% π/υ)
Δαπάνες οργάνων & εξοπλισμού (≤20% π/υ)
Είδος και Ένταση ενίσχυσης
Η ενίσχυση είναι μη επιστρεπτέας επιχορήγησης και το ύψος της διαμορφώνεται με βάση:
- Το μέγεθος της επιχείρησης,
- Το είδος των δραστηριοτήτων και των επιλέξιμων δαπανών,
- τα όρια ενίσχυσης του Γ.Α.Κ.,
και αναλύεται ως ακολούθως:
- Οι επιλέξιμες δαπάνες Βιομηχανικής Έρευνας ενισχύονται σε ποσοστό 70% για τις μικρές επιχειρήσεις και σε ποσοστό 60% για τις μεσαίες επιχειρήσεις.
- Οι επιλέξιμες δαπάνες Πειραματικής Ανάπτυξης ενισχύονται σε ποσοστό 45% για τις μικρές επιχειρήσεις και σε ποσοστό 35% για τις μεσαίες επιχειρήσεις.
- Οι επιλέξιμες δαπάνες εκπόνησης της Μελέτης Σκοπιμότητας ενισχύονται σε ποσοστό 70% για τις μικρές επιχειρήσεις και σε ποσοστό 60% για τις μεσαίες επιχειρήσεις.
- Οι επιλέξιμες δαπάνες προστασίας της παραχθείσας γνώσης ενισχύονται σε ποσοστό 50%, τόσο για τις μικρές επιχειρήσεις όσο και για τις μεσαίες επιχειρήσεις.
- Οι επιλέξιμες δαπάνες συμμετοχής σε εμπορικές εκθέσεις ενισχύονται σε ποσοστό 50%, τόσο για τις μικρές επιχειρήσεις όσο και για τις μεσαίες επιχειρήσεις.
- Οι επιλέξιμες δαπάνες Διαδικαστικής και Οργανωτικής Καινοτομίας ενισχύονται σε ποσοστό 50%, τόσο για τις μικρές επιχειρήσεις όσο και για τις μεσαίες επιχειρήσεις
Εάν σας ενδιαφέρει να ενημερωθείτε για την δυνατότητα υποβολής πρότασης, θα πρέπει να επικοινωνήσετε άμεσα μαζί μας στους αριθμούς τηλεφώνων: 697 414 6588, 210 958 6828 ή με αποστολή email στο info@diinekis.gr, ώστε να επικοινωνήσουμε εμείς μαζί σας.
