
Σκοπός και αντικείμενο
Σκοπός του Προγράμματος «ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΜΜΕ Β’» είναι η ενίσχυση της ψηφιακής ωριμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της χώρας. Μέσω του Προγράμματος, οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις μπορούν να ενισχυθούν, προκειμένου να:
- εκσυγχρονίσουν την παραγωγική, εμπορική και διοικητική τους λειτουργία,
- αναβαθμίσουν τον τρόπο επικοινωνίας και συνεργασίας και να εισάγουν νέες μορφές υβριδικής εργασίας (hybrid workplace),
- ψηφιοποιήσουν τις ηλεκτρονικές συναλλαγές με πελάτες και συνεργάτες, περιλαμβανομένου και του ηλεκτρονικού εμπορίου,
- αυξήσουν το επίπεδο ασφάλειας και εμπιστοσύνης στις ηλεκτρονικές συναλλαγές, μέσω της αξιοποίησης νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών.
Για τον σκοπό αυτό, το Πρόγραμμα «ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΜΜΕ Β’» θα παρέχει επιταγές (vouchers) που θα διατίθενται για την απόκτηση, μέσω αγοράς ή μίσθωσης, νέων ψηφιακών εργαλείων.
Δικαιούχοι
Στο πλαίσιο του Προγράμματος «Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ Β΄» ενισχύονται υφιστάμενες Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις για τις οποίες συντρέχουν αθροιστικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
- Έχουν την έδρα τους ή υποκατάστημα στην Ελληνική Επικράτεια με ελληνικό ΑΦΜ.
- Είναι ενεργές κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης Χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα.
- Δεν έχουν λάβει ενίσχυση σε προηγούμενο κύκλο του Προγράμματος «ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΜΜΕ».
- Δραστηριοποιούνται σε επιλέξιμη δραστηριότητα.
- Συνιστούν νομική οντότητα ΑΕ, ΕΠΕ, ΟΕ, ΕΕ, Ι.Κ.Ε, Ατομική Επιχείρηση, ΚοινΣΕΠ, Συνεταιρισμός ή Ατομική Επιχείρηση ή ασκούν ελευθέριο επάγγελμα και τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία.
Χρονική διάρκεια και ορόσημα Προγράμματος
Το πρόγραμμα Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ Β, θα ολοκληρωθεί σε 3 κύκλους υποβολών
Κύκλος 1
Υποβολές από 16 Δεκεμβρίου 2024 έως 03 Ιανουαρίου 2025
Εξαργύρωση επιταγών έως 28 Φεβρουαρίου 2025
Κύκλος 2
Υποβολές από 17 Φεβρουαρίου 2025 έως 07 Μαρτίου 2025
Εξαργύρωση επιταγών έως 02 Μαΐου 2025
Κύκλος 3
Υποβολές από 22 Απριλίου 2025 έως 09 Μαΐου 2025
Εξαργύρωση επιταγών έως 30 Ιουνίου 2025
Προϋπολογισμός : 42.000.000€
Ύψος και ένταση ενίσχυσης
Στο πλαίσιο του Προγράμματος δίνεται η δυνατότητα αξιοποίησης επιταγών (vouchers), βάσει της κατηγορίας κάθε επιχείρησης, ως ακολούθως:
| Κατηγορία ΜΜΕ | Ονομαστική Αξία Επιταγών (Μέγιστο ποσό ενίσχυσης) |
Μέγιστη επιλέξιμη δαπάνη | Ένταση ενίσχυσης |
| Συμβολαιογράφοι | € 1.600,00* [αρ. μελών] | € 2.000,00 * [αρ. μελών] | 80% |
| Δικαστικοί Επιμελητές | € 1.200,00 * [αρ. μελών] | € 1.500,00 * [αρ. μελών] | 80% |
| ΜΜΕ σε πληγείσες περιοχές | € 990,00 | € 1.100,00 | 90% |
| Γενική Κατηγορία ΜΜΕ | € 630,00 | € 700,00 | 90% |
Επιλέξιμες Ενέργειες και Δαπάνες
Στο πλαίσιο του Προγράμματος, επιλέξιμη προς επιδότηση είναι η προμήθεια ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς και συναφών με αυτές συμπληρωματικών υπηρεσιών και εξοπλισμού, μέσω συστήματος επιταγών (vouchers).
Αγορά επιδοτούμενων ψηφιακών λύσεων
Η διαδικασία αγοράς επιδοτούμενων λύσεων συνοπτικά ακολουθούν τα εξής βήματα:
- Λήψη των επιταγών (vouchers)
- Επιλογή προϊόντων – υπηρεσιών και προμηθευτών
- Παραγγελία προϊόντων – υπηρεσιών – Δέσμευση vouchers
- Εξόφληση προϊόντος – εξαργύρωση vouchers
